Sub navigatie


Waarom A-side media?
Professioneel
Creativiteit
Internationaal
Onafhankelijk
Doelgericht

 
Laden
Laden


Social Media

Social media is een verzamelbegrip voor online platformen waar de gebruikers, zonder of met minimale tussenkomst van een professionele redactie, de inhoud verzorgen. De inhoud wordt ook wel User Generated Content genoemd. Hoofdkenmerken zijn interactie en dialoog tussen de gebruikers.

Social Media kanalen

Volgens schattingen zijn er meer dan 200 Social Media kanalen actief. In Nederland zijn de bekendste daarvan:

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Pinterest
  • YouTube

Naast uw website is het inzetten van social media een krachtig communicatie instrument. U hebt daarmee niet allen direct contact met uw doelgroep, u kunt ook zien/lezen wat er binnen uw doelgroep leeft. Handig om te weten. Want daar kunt u dan weer handig op inspelen.

Social Media volop in beweging

Social media kanalen komen en gaan. Denk maar aan Hyves. Nog maar enkele jaren geleden één van de grootste communities in Nederland en nu bestaat het al niet meer. Pinterest (een online prikbord) bestond enkele jaren geleden nog niet en nu heeft het wereldwijd al meer dan 70 miljoen gebruikers, waarvan 1,1 miljoen in Nederland. Ondertussen heeft Facebook (wereldwijd 500 miljoen gebruikers) in Nederland al meer dan 9 miljoen geregistreerde accounts. Het is dus moeilijk om al die ontwikkelingen te volgen en het juiste beleid te hanteren.

A-side media heeft veel expertise opgebouwd met intergratie van social media en websites. Wij helpen u graag bij het opzetten van:

  • Social media strategie
  • Social media redactie
  • Social media integratie
 


Wilt u meer weten over: Social Media?

Stuur een e-mail naar één van onze medewerkers


Stuur Tom een e-mail:

Enkele gegevens ontbreken of zijn onjuist
 
 
 
 
 


 




Bekijk ons portfolio:

 




Artikelen over: Social Media

20
mei
 


Gisteren werd aangekondigd dat de eerste resultaten nu op de mobiele site van Google te zien zijn in de VS. Later wordt dit uitgebreid naar andere landen en desktop.
 
13
feb
 


Hoe komt het dat een boodschap niet de gewenste resultaten oplevert? Het heeft alles te maken met het aanspreken van je doelgroep. Welke woorden gebruik je in je boodschap. Er is een leuk filmpje die …